Taules rodones

TAULES RODONES


TAULA RODONA 1: EL REPTE ACTUAL DE LA COMPOSICIÓ ELECTROACÚSTICA

Els compositors presents són mestres i són o van ser representants d'institucions avui, al meu entendre, poc valorades. En compondre en gran part des de l'autisme de la composició digital, ¿com s'aconsegueix seguir al cim de l'onada amb tant festival i concurs amb pagament de drets d'inscripció? Els Festivals són un negoci d'explotació de compositors. Els assistents són els mateixos compositors que es paguen els seus viatges. El públic general no existeix.

Amb: João Pedro Oliveira, compositor. Adolfo Nuñez, compositor. Daniel Teruggi, compositor.

Moderador:  Andrés Lewin Richter.


TAULA RODONA 2: LA DONA EN LA MÚSICA ACTUAL

En un moment en què les dones han tornat a sortir al carrer, arran de la gran manifestació del 8 de març d'enguany, és un moment molt propici per parlar de tot allò que s'ha silenciat de les dones en la música. El New Criticism i la New Musicology han afavorit que des de l'àmbit de la historiografia musicals i de la musicologia es proposi recuperar les dones al llarg de la història. Estem parlant de tendències que neixen a partir dels anys 90 i que arriben fins a l'actualitat. Les preguntes que apareixeran a la taula, tenint clar aquest punt de partença, seran: hi ha una bona representativitat de les dones creadores en l'escena musical actual? Hi ha una justa política de programacions de les dones compositores actualment? Es pot parlar de creacions pròpies de les dones que tenen unes característiques pròpies d'allò femení? Són conscients els compositors que les dones són igualment competents que ells? Existeixen en les compositores codis de gènere?

Amb: Anna Bofill, compositora i arquitecta. Luis Codera Puzo, compositor i director del cicle OUT.SIDE. Raquel García-Tomás, compositora i professora del Taller de Músics. Manel Ribera, compositor i professor de l'ESMUC.

Moderadora: Magda Polo


TAULA RODONA 3: GESTIÓ I PROGRAMACIÓ CULTURAL FORA DEL CIRCUIT COMERCIAL

Quins són els reptes que ha d'encarar el programador de propostes de nova creació a dia d'avui? A qui s'adreça la seva feina: als públics, als creadors o a les institucions que la recolzen? Com es pot vetllar per la continuïtat i sostenibilitat de propostes de programació arriscades? Aquestes i d'altres preguntes seran els eixos rectors d'una taula que ajuntarà perspectives i trajectòries diverses de l'àmbit de la programació i la gestió cultural.

Amb: Tino Carreño, investigador i profesor del Programa de Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona. Xavier Carbonell, president de l'Associació Xàfec, xarxa de festivals de música de Catalunya, i  coordinador general del Vida Festival. Beatriz Liebe, directora del Centre Cívic Baró de Viver i productora executiva de l’Altre Festival Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental. Christopher Williams, director artístic del Festival Kontraklang de Berlín.

Moderador: Jordi Alomar.


TAULA RODONA 4: NORMALITZACIÓ DEL REPERTORI CONTEMPORANI EN EL MÓN DE L'ORQUESTRA

Aquesta taula rodona tractarà la controvertida i difícil tasca d'introduir i normalitzar el repertori contemporani a les sales de concert de música simfònica. Es parlarà sobre criteris de qualitat artística, sobre les diverses sensibilitats i necessitats tant del públic com dels intèrprets, de la promoció dels nous talents i consolidació dels valors creatius més consagrats i sobre criteris econòmics i estratègies de màrqueting. Tindrem l'ocasió de conèixer les opinions de tres directors d'orquestra que exposaran i discutiran sobre quines són aquestes dificultats i les seves possibles solucions. Un debat que es preveu intens i molt interessant per a qualsevol persona que vulgui endinsar-se o aprofundir en el fascinant món de la música contemporània des del punt de vista del director i programador musical.

Amb: Nacho de Paz, director d'orquestra i profesor del Conservatori Superior de Saragossa. Ernest Martínez Izquierdo, director d'orquestra, Director Honorari de l'Orquestra Simfònica de Navarra i cofundador de l'ensemble BCN216. Michael Brandstätter, director d'orquestra i fundador de l'Agency for New Music Orchestral Music Nomus21.

Moderador: Xavier Pagès-Corella.