Nucli i perifèria
L’1 de juny de 2012 el projecte Mixtur va començar el seu camí amb NUCLI I PERIFÈRIA. Amb la clara intenció d’investigar altres posibilitats en el món de la creació musical, el Festival Mixtur va oferir aleshores la seva declaració d’intencions definint una manera d’enfrontar la creació: la recerca de nous llenguatges propis del nostre moment històric. La percepció multisensorial va marcar aquesta primera jornada a la Fabra i Coats amb obres de Stockhausen, Marc García Victoria, José Manuel Berenguer, Oliver Rappoport i Voro García, a més de la participació de projectes multidisciplinars de dansa o arts plàstiques.
Ja en aquesta primera edició de allò que un any després va passar a anomenar-se Festival Mixtur, els espais de la Fabra i Coats van acollir instal·lacions permanents com a part del festival. Concretament, es tractava d’obres de Marisa Rueda i Cristina Chaplin-Rueda realitzades a la Índia durant tres mesos a un projecte anomenat Art Karavan i exposades per invitació de Mixtur:
- OBJECTE NUCLI I PERIFÈRIA
- LLEGENDES EMERGENTS
- LLIBERTAT
Interpretades per la flautista Ilse Ikse i el saxofonista Vicent Minguet i amb la participació entre peces de les ballarines Ariadna Estalella i Mireia de Querol, el programa d’aquesta edició anomenada “Nucli i Perifèria” es va formar amb les obres:
- GESANG DER JÜNGLINGE (1956) de Karlheinz Stockhausen
- THE P PROJECT (2010) de Marc García Vitoria
- RE:**** SITRUUNA JA MEDUSA (2011) de James Andean i Merja Nieminen
- TRENS A LA FUGA (2008) de José Manuel Berenguer
- CATARSIS III (2008) d’Oliver Rappoport i video d’Àngel Raposo
- ECHI sonori alla mente (2005) de Voro García
+ INFO: